فلبوتومی (فصد) با سرم مخصوص تحت نظر پزشک 

شنبه تا چهارشنبه 16:00 الی 21:00 / پنجشنبه 11:00 الی 18:00 / جمعه 10:30 الی 16:30

تهران، خیابان شریعتی، پایین تر از یخچال، کوچه صدیق، پلاک ۸، واحد ۱

صبحانه ایده‌آل برای کاهش غلظت خون

مطالبی که در این مقاله خواهید خواند
صبحانه برای غلظت خون

صبحانه، اولین وعده غذایی روز است و انتخاب درست آن می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت شما داشته باشد. اگر با مشکل غلظت خون مواجه هستید، انتخاب غذاهای مناسب برای صبحانه می‌تواند به شما کمک کند تا خون خود را رقیق‌تر کرده و از لخته شدن آن جلوگیری کنید. علاوه بر مصرف صبحانه برای غلظت خون، می توانید راه های درمان قطعی آن را نیز استفاده کنید. صبحانه می تواند به عنوان یک مکمل برای رقیق کردن خون در برنامه رژیم غذایی شما جای داشته باشد. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا به معرفی این صبحانه ها بپردازیم.

چرا صبحانه برای غلظت خون مهم است؟

صبحانه برای غلظت خون به دلایل زیادی موثر و مفید است. شروع کردن روز با مواد مغذی و سالم، به بدن شما انرژی داده و مواد مغذی ضروری بدن شما را تامین خواهد کرد. این مواد معدنی عموما برای رقیق شدن خون و حفظ سلامت کلی بدن شما بسیار ضروری است. یکی دیگر از فواید صبحانه مناسب برای غلظت خون، تنظیم سطح قند خون و جلوگیری از نوسانات ناگهانی قند خون است که همین موارد می تواند تاثیر جدی بر غلظت خون شما بگذارد.

بنابراین آغاز روز با موادی که هم انرژی شما را تامین می کنند و هم در کاهش غلظت خون شما نقش دارند، می تواند بسیار مفید باشد.

صبحانه مناسب برای غلظت خون

صبحانه مناسب برای غلظت خون، صبحانه ای است که حاوی مواد غذایی مفید برای کاهش و پیشگیری از غلظت خون در افراد باشد. از آنجایی که این مواد گستردگی فراوانی را دارند، می توانیم به دسته های زیر طبقه بندی کرده و رژیم غذایی برای غلظت خون خود را طوری بچینیم که از همه این مواد در صبحانه در طول هفته استفاده کنیم. این مواد را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

  • غذاهای حاوی فیبر
  • غذاهای حاوی امگا3
  • آووکادو
  • نوشیدن مایعات فراوان

غذاهای حاوی فیبر، یک صبحانه مناسب برای غلظت خون

فیبر در بدن به کاهش کلسترول خون کمک کرده و به همین علت در رقیق شدن خون، نقش مهمی دارد. پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد دارید صبحانه ای برای کاهش غلظت خون خود استفاده کنید، از مواد حاوی فیبر در آن بهره ببرید. این مواد می تواند شامل موارد زیر شود:

  • میوه ها: استفاده از انواع میوه ها به شکل های مختلف در صبحانه، می تواند نقش خیلی موثری را در روند کاهش و پیشگیری از غلظت خون در بدن داشته باشد. شما می تواند این مواد را به شکل های مختلفی مانند اسموتی، به صورت تازه و یا به صورت مواد ترکیبی از جمله اوتمیل و شیک، استفاده کنید.
  • جو دوسر: جو دوسر یکی از منابع حاوی فیبر فراوان و دارای خواص رقیق کنندگی خون می باشد که می توانید به عنوان یکی از گزینه های اصلی برای استفاده در صبحانه به آن نگاه کنید. جو دو سر به علت موادی که در خود دارد یک وعده صبحانه کامل محسوب می شود اما نمی توان آن را به تنهایی مصرف نمود. شما می توانید این ماده مغذی را به صورت اوتمیل با طعم های متفاوت و به همراه میوه، برای صبحانه استفاده کنید.
  • سبزیجات: سبزیجاتی مانند کاهو، کلم و اسفناج در رقیق کردن خون و کمک به کاهش و پیشگیری از غلظت خون بسیار موثرند. این مواد را نیز می توانید به شکل املت و یا خام همراه صبحانه مصرف کنید. به یاد داشته باشید که سبزیجات نقش موثری نیز در هضم غذا داشته و از این نظر بسیار حائز اهمیت هستند.

صبحانه برای غلظت خون

صبحانه حاوی امگا3، دشمن غلظت خون

اسید های چرب امگا3 در کاهش التهابات و بهبود جریان خون نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. بنابراین استفاده از این مواد می تواند به عنوان یک مکمل برای کاهش غلظت خون بسیار مفید واقع شود. برخی از منابع مهم و اصلی اسید های چرب امگا3 عبارتند از:

  • دانه کتان: شما می توانید از دانه کتان در صبحانه خود و به شکل آسیاب شده در موادی مانند ماست یا اسموتی اضافه کرده و مصرف کنید.
  • دانه چیا: دانه چیا دارای خواص بی نظیری است که از این خواص می توان به بهبود جریان خون و کمک به رقیق شدن خون اشاره داشت. استفاده از دانه چیا نیز مانند دانه کتان، در داخل اسموتی و یا ماست، امکان پذیر است.
  • ماهی های چرب: اگر به غذاهای گیاهی علاقه مند نیستید و با غذاهای دریایی مشکلی ندارید، ماهی هایی مانند سالمون، قزل‌آلا و ماهی تن، منابع بسیار خوبی از اسید های چرب امگا3 بوده و می توانند در برنامه هفتگی صبحانه برای غلظت خون، جای داشته باشند.

صبحانه برای غلظت خون

آووکادو، صبحانه ای رقیق کننده

آووکادو سرشار از چربی های سالم و غیر اشباع می باشد که برای کاهش کلسترول خون بسیار مفید است. امروزه مصرف این ماده غذایی به عنوان صبحانه در کنار مواد غذایی دیگر، بسیار رواج یافته و این خبر از فواید بسیار زیاد این ماده غذایی می دهد. آووکادو به علت خواص کاهنده کلسترول که درون خود دارد، می تواند نقش مهمی را در کاهش غلظت خون و پیشگیری از آن ایفا کند.

آووکادو برای غلظت خون

مایعات فراوان در صبحانه برای مقابله با غلظت خون

خواص نوشیدن آب برای بدن و مایعات فراوان، به هیدراته ماندن بدن و همچنین رقیق شدن خون کمک بسیاری می کنند. مصرف مایعات در صبحانه صرفا شامل استفاده از آب و چای نمی شود و شما می توانید از آب انواع میوه ها، چای های گیاهی بدون کافئین، انواع اسموتی ها و… در این وعده غذایی استفاده کنید. آبمیوه های طبیعی در این دسته، نقش موثری در کاهش غلظت خون دارند.

سخن پایانی

استفاده از صبحانه های مفید برای غلظت خون در وعده غذایی می تواند در کاهش و یا پیشگیری از غلظت خون موثر باشد، اما نمی توان روی این موارد به چشم درمان اصلی غلظت خون نگاه کرد. صبحانه برای غلظت خون صرفا می تواند به عنوان یک مکمل، نقش کمک کننده درمان را داشته باشد. فلبوتومی یکی از جدیدترین و بهترین درمان غلظت خون محسوب می شود که امروزه بسیار مورد استقبال بیماران و مراجعه کنندگان مرکز ایران فصد، قرار گرفته است.

اشتراک گذاری در:

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد *