فلبوتومی (فصد) با سرم مخصوص تحت نظر پزشک 

شنبه تا چهارشنبه 16:00 الی 21:00 / پنجشنبه 11:00 الی 18:00 / جمعه 10:30 الی 16:30

تهران، خیابان شریعتی، پایین تر از یخچال، کوچه صدیق، پلاک ۸، واحد ۱

همه چیز درباره نحوه انجام فلبوتومی (فصدخون مدرن) در منزل

مطالبی که در این مقاله خواهید خواند
همه چیز درباره نحوه انجام فلبوتومی (فصدخون مدرن) در منزل

امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا بیماری‌ها و امراض خود را به‌وسیله روش‌های نوینی مانند فصد خون درمان کنند. تجربه نشان داده است که فصد خون برخلاف بسیاری دیگر از روش‌های درمانی، هیچ‌گونه عوارض جانبی حادی نداشته و اغلب افراد می‌توانند از این روش برای بهبود بیماری‌های مختلف استفاده کنند. در ادامه، به آموزش فصدخون در منزل خواهیم پرداخت.

فصد خون به روش فلبوتومی چیست؟

فصد خون از دیرباز در ایران انجام می‌شده است. طبیبان جراحتی کوچک را روی رگ‌های خونی ایجاد می‌کردند تا خون‌های آلوده از بدن خارج شوند؛ اما فصد خون نیز مانند بسیاری از روش‌های درمانی دیگر، دچار تغییر و تحول شده است. امروزه فصد خون با سرم انجام شده و با نام فلبوتومی شناخته می‌شود. فلبوتومی روشی تازه است که نه‌تنها در ایران، بلکه در بسیاری دیگر از کشورها نیز برای درمان بیماری‌های مختلف توسط پزشکان پیشنهاد می‌شود. از درمان غلظت خون با فصد گرفته تا پاکسازی بدن از سموم، همگی توسط فلبوتومی قابل انجام هستند.

تفاوتی که فصد خون با سرم (فلبوتومی)، با فصد سنتی دارد، این است که همزمان با خروج خون توسط یک سرم مواد مورد نیاز بدن وارد رگ‌ها شده تا بیمار احساس ضعف و ناراحتی نداشته باشد. این امر سبب می‌شود که فشار کم‌تری به ارگان‌های مرتبط با خونسازی وارد شده و به‌همین‌خاطر، فلبوتومی برای گستره وسیعی از بیماران قابل انجام است. لازم به ذکر است که اگر قصد درمان بیماری‌هایی مانند غلظت خون را دارید، باید درکنار فصد خون با سرم، به رژیم غذایی برای غلظت خون نیز توجه داشته باشید تا بهترین نتیجه ممکن را دریافت کنید.

فصدخون در منزل چگونه انجام می شود؟

فصد خون در منزل

باتوجه به این‌که بسیاری از بیماران فصدخون در منزل را ترجیح می‌دهند، مرکز ایران فصد تصمیم گرفته تا این خدمات را برای اولین بار در کشور ارائه دهد. روش فصد خون در منزل بدین‌صورت است که یک متخصص با حضور در منزل بیمار، فصد را به‌صورت کاملا بهداشتی و حرفه‌ای به انجام می‌رساند. لازم به ذکر است که متخصصان مجموعه ایران فصد تمامی آموزش‌های لازم را پشت سر گذاشته‌اند؛ از آموزش فصد خون با آنژیوکت گرفته تا روش استفاده از کیسه فصد خون. در ادامه، به مراحل انجام فلبوتومی در منزل خواهیم پرداخت.

چک کردن تجهیزات

تجهیزات پزشکی بسیار حساس هستند. به‌همین‌خاطر متخصصی که قصد انجام این کار را دارد، تمامی تجهیزات را قبل از شروع کار مورد بررسی قرار می‌دهد.

انتخاب رگ مناسب

متخصص با بررسی رگ‌های دست بیمار، مناسب‌ترین رگ را انتخاب می‌کند. درصورتی که سوزن به رگ نامناسبی وارد شود، نه‌تنها فصد به‌ درستی صورت نمی‌گیرد، بلکه ممکن است درد بیش از حدی را نیز به بیمار وارد سازد.

ضد عفونی کردن محل ورود سرنگ

محل ورود سرنگ با استفاده از الکل ضد عفونی می‌شود تا از ورود میکروب، ویروس و باکتری‌های مختلف به داخل خون جلوگیری به‌عمل آید. برای فصدخون در منزل باید توجه بیشتری به مسائل بهداشتی داشت؛ چراکه محیط، کلینیکی نبوده و احتمال ایجاد عفونت و مشکلات دیگر بیشتر است.

ورود سرنگ و خروج خون به سمت کیسه فصد

بعد از این‌که سرنگ وارد رگ شد، خون به سمت کیسه فصد هدایت می‌شود. تجهیزاتی که مورد استفاده قرار می‌گیرند کاملا ایزوله هستند و هیچ نیازی به نگرانی دررابطه با نشت کردن خون و آلوده شدن محیط وجود ندارد.

تزریق همزمان سرم

بعد از این‌که خون شروع به خارج شدن کرد، همزمان به دست دیگر بیمار یک سرم متصل می‌شود که حاوی موادی مغذی است و از وارد آمدن فشار مضاعف به بدن جلوگیری می‌کند.

اگر شما نیز قصد فصد خون در منزل تهران را دارید و می‌خواهید از مزایای این درمان بهره‌مند شوید، پیشنهاد می‌کنیم که ایران فصد را از دست ندهید. تمامی مراحل انجام فلبوتومی در منزل توسط کارشناسان این مجموعه به بهترین شکل ممکن انجام می‌شوند تا دیگر بیمار نیازی به مراجعه به مرکز نداشته باشد.

تزریق هم زمان سرم در فلبوتومی

هزینه فصد خون در منزل

هزینه فصدخون در منزل به عوامل مختلفی بستگی دارد. با این‌ حال، مرکز ایران فصد همواره در تلاش است تا فصد خون در منزل با سرم را با پایین‌ترین هزینه ممکن انجام داده تا تمامی افراد بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند. این امکان فراهم شده است که با مراجعه به وبسایت ایران فصد و یا با برقراری تماس با خطوط تلفن این مجموعه، از دقیق‌ترین جزئیات مطلع شوید.

نکات مهم در مورد فصدخون در منزل

در ادامه تعدادی از مهم‌ترین نکات در مورد فصدخون در منزل را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  • سعی کنید تا آرامش خود را در طول فصد حفظ کنید.
  • فصد خون حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول کشیده و بعد از ورود سرنگ‌ به رگ‌ها، هیچ درد یا احساس سوزش دیگری در انتظارتان نخواهد بود.
  • میزان خونگیری در فصد خون حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلی‌لیتر بوده و این میزان هیچ آسیبی به بدن شما نخواهد رساند.
  • با متخصص فصد کاملا همکاری کنید تا درمان به بهترین شیوه ممکن پیش برود.
  • توصیه‌های غذایی و پزشکی متخصص فصد را انجام دهید تا نتیجه‌ بهتری دریافت کنید.

به‌طورکلی  فصدخون در منزل هیچ‌گونه عوارضی نداشته و نیازی به نگرانی نیست؛ به‌خصوص هنگامی که فصد خون با سرم انجام شده و همزمان موارد مورد نیازی بدن به رگ‌ها وارد می‌شوند.

فصد خون از کدام رگ انجام میشود؟

تفاوتی ندارد که فصدخون در منزل انجام شود یا کلینیک؛ درهرصورت، خروج خون باید از یکی از سیاهرگ‌ها انجام پذیرد. معمولا متخصص باتوجه به شرایط بیمار، مناسب‌ترین رگ را انتخاب می‌کند. اما اگر بخواهیم پاسخی کلی به این سوال داشته باشیم، باید بگوییم که ورید کوبیتال میانی بهترین رگ برای فصد خون است.فصد خون از کدام رگ انجام میشود

افراد منع شده از انجام فصدخون با سرم (فلبوتومی)

با این‌که فلبوتومی درمانی بی‌عارضه شناخته می‌شود، اما پیشنهاد می‌کنیم که افراد این درمان را انجام ندهند.

  • اشخاصی که فوبیای سوزن دارند.
  • اشخاصی که دچار استرس ناگهانی می‌شوند و حملات پنیک به آن‌ها دست می‌دهد.
  • افرادی که دارای مشکلات سیستم ایمنی هستند.
  • افرادی که اختلال خون‌ریزی دارند.

لازم به ذکر است که اگر چنین مشکلاتی دارید، حتما با پزشک متخصص این موضوع را درمیان بگذارید.

فصد خون چند وقت یکبار صورت می گیرد؟

به‌طورکلی هر فرد بالغ بهتر است تا هر چندوقت یک‌بار نسبت به فصد خون اقدام کند. می‌توانید بازه‌های ۱ یا ۲ ماهه را برای فصد خون و سم‌زدایی درنظر بگیرید. البته در مواردی که انجام فلبوتومی برای درمان بیماری به‌خصوصی انجام می‌شود، پزشک متخصص باید نسبت به این موضوع نظر دهد.

بهترین زمان فصد خون، معمولا صبح‌ها است. هنگام صبح سطح خون پایداری بیشتری دارد و فصد تأثیر مثبت بیشتری را روی بیمار خواهد گذاشت. اگر شما نیز قصد انجام فصدخون در منزل را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که این کار را برای صبح برنامه‌ریزی کنید.

فصد خون چند وقت یکبار انجام میشود ؟

خدمات فصدخون با سرم در مرکز ایران فصد

مرکز فصدخون ایران به‌عنوان اولین مرکز تخصصی فصد خون با سرم، مفتخر است که علاوه‌بر ارائه خدمات در محل کلینیک، خدمات فصدخون در منزل نیز انجام داده و شرایطی بهتر و راحت‌تر را برای بیماران خود فراهم کند. همان‌طور که گفته شد، فصدخون در منزل کاملا به‌صورت اصولی و توسط پرسنل آموزش دیده این مرکز انجام می‌شود و هیچ نیازی به نگرانی وجود ندارد. شما نیز می‌توانید برای انجام فصدخون در منزل، با این مرکز تماس گرفته و نوبت خود را رزرو کنید.

منابع برای مطالعه بیشتر:

www.ultrassist.com

www.emedicine.medscape.com

https://en.wikipedia.org

www.mayoclinic.org

 

اشتراک گذاری در:

1 نظر

  • محمدمهدی

    عالی بود ولی کاش فیلم هم میزاشتین.

    پاسخ

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد *