فلبوتومی (فصد) با سرم مخصوص تحت نظر پزشک 

شنبه تا چهارشنبه 16:00 الی 21:00 / پنجشنبه 11:00 الی 18:00 / جمعه 10:30 الی 16:30

تهران، خیابان شریعتی، پایین تر از یخچال، کوچه صدیق، پلاک ۸، واحد ۱

تاثیر سیگار بر غلظت خون و افزایش آن : چه باید کرد؟

مطالبی که در این مقاله خواهید خواند
تاثیر سیگار بر غلظت خون

چرا سیگاری ها غلظت خون می گیرند؟ همیشه شنیده‌ایم که سیگار برای بدن مضر است و این مسئله نیز اثبات شده‌ است، اما خطرات و مضرات سیگار تنها محدود به موارد خاص نمی‌شود و دایره‌ی آسیب ها و ضررهای آن بسیار فراتر است. یکی از عوارض کشیدن سیگار، ابتلا به بیماری غلظت خون است. تاثیر سیگار بر غلظت خون همینجا تمام نشده و مسلم است که غلظت خون نیز، تبعات بسیار بدی را برای بدن افراد دارد. در این مقاله، قصد داریم به بررسی رابطه بین سیگار و غلظت خون و تاثیر سیگار بر افزایش غلظت خون بپردازیم و راهکارهای درمان آن را بررسی کنیم، هرچند که بهترین راهکار، ترک سیگار است! پس تا پایان این مقاله برای خواندن تاثیر سیگار بر غلظت خون، با ما همراه باشید.

سیگار چگونه باعث افزایش غلظت خون می‌شود؟

چرا سیگار باعث غلظت خون میشود؟ سیگار، یکی از عوامل خطر و ترویج بیماری‌های قلبی و عروقی شناخته شده و علت اصلی آن نیز، افزایش خطر ابتلا به غلظت خون در افراد سیگاری است. پلی سیتمی سیگاری و یا غلظت خون ناشی از سیگار، مغز استخوان را از اکسیژن محروم می‌کند و سبب تحریک تولید گلبول های قرمز خون می‌شود و تاثیر سیگار بر غلظت خون از همینجا آغاز می‌شود!

سیگار چگونه باعث افزایش غلظت خون می شود؟

به عبارت دیگر، مکانیزم اثر سیگار بر خون به این صورت است که، در هنگام استفاده از سیگار، مقدار اکسیژن در مغز استخوان شما کاهش می‌یابد و سطح مونوکسید کربن زیاد می‌شود. مونوکسید کربن، گازی سمی است که به هموگلوبین‌ها متصل می‌شوند. هموگلوبین، پروتئینی است که اکسیژن را در گلبول های قرمز بدن حمل می‌کند. هنگامی که مونوکسید کربن به هموگلوبین متصل شود، مانع از رسیدن اکسیژن به سایر بافت‌های بدن شده و این امر، سبب تحریک کلیه ها برای تولید اریتروپویتین بیشتری می‌شود. این هورمون، مغز استخوان را برای تولید گلبول های قرمز تحریک می‌کند و نهایتا موجب افزایش غلظت خون در بدن می‌شود. بدین صورت اثرات مضر سیگار بر اجزای مختلف خون دیده می‌شود.

سیگار، علاوه بر تاثیر بر اکسیژن مغز استخوان، به علت وجود مواد سمی و خطرناک در خود، مانند کادمیوم، می‌تواند بر غلظت خون شما تاثیر گذارد، به این صورت که کادمیوم فلز سنگینی است که در مدت زمان طولانی در بدن شما جمع شده و می‌تواند به کلیه‌ها، استخوان ها و ریه های شما آسیب برساند. بنابراین بیماری های خونی مرتبط با سیگار به علل مختلفی رخ می‌دهند.

عواقب افزایش غلظت خون ناشی از سیگار کشیدن

سیگار کشیدن و به دنبال آن، افزایش غلظت خون در بدن، مشکلات بسیار زیادی را برای شما به وجود می‌آورد که گاها می‌تواند تهدید کننده زندگی شما نیز باشد. برای آن که بدانید، وارد شدن سموم به بدن به وسیله سیگار و ابتلا به غلظت خون چه مشکلات فراوانی را برای شما به وجود می‌آورد، در این قسمت تنها بخشی از عوارض ابتلا به غلظت خون را برای شما شرح داده‌ایم.

1) خطر سکته قلبی

شاید تا به حال زیاد شنیده باشید که اصلی ترین ضرر سیگار برای بدن، ابتلا به انواع سرطان ها و به خصوص سرطان ریه است، اما لازم است بدانید که در بیشتر موارد، افراد سیگاری پیش از آن که به سرطان مبتلا شوند، بر اثر سکته قلبی فوت می‌کنند. سکته قلبی رابطه مستقیمی با تاثیر سیگار بر غلظت خون و افزایش آن در بدن دارد. ابتلا به غلظت خون در افراد سیگاری، سبب می‌شود تا دریچه‌ها و رگ های قلب دچار گرفتگی شده و خط سکته قلبی، به مرور زمان و با بالا رفتن سن افزایش یابد.

خطر سکته قبلی تاثیر سیگار بر بدن

2) کاهش توانایی بدن

غلظت خون بر توانایی بدن نیز تاثیر دارد، به این صورت که زمانی که به انجام ورزش و یا فعالیت های بدنی می‌پردازید، تمامی ارگان های بدن فعالیت خود را افزایش می‌دهند تا شما توانایی انجام کارهای سنگین خود را داشته باشید. بدن نیز از از سلول هایی تشکیل شده برای تامین انرژی مورد نیاز خود، از سیستم گردش خون کمک می‌گیرند. بنابراین در صورتی که به غلظت خون مبتلا باشید، سیستم گردش خون به خوبی عمل نخواهد کرد و میزان خون رسانی به اندام های مختلف بدن کاهش می‌یابد، در نتیجه میزان عملکرد شما در انواع فعالیت های بدنی و کارهای مختلف، کاهش می‌یابد.

3) عدم نعوظ در مردان

افزایش غلظت خون در بدن، می‌تواند سبب بروز مشکلات جنسی، به خصوص در آقایان شود. تاثیر غلظت خون بر اختلال نعوظ، معمولا به دنبال کاهش گردش خون در بدن و به شکل اختلال در نعوظ نمایان می‌شود. نعوظ در مردان، نیازمند پمپاژ مناسب خون می‌باشد که این مسئله با افزایش غلظت خون و کاهش گردش خون مناسب، نمی‌تواند به درستی انجام پذیرد.

درمان غلظت خون در افراد سیگاری

درمان غلظت خون در افرادی که سیگار می‌کشند، از مهمترین مراحل این بیماری می‌باشد که نیاز است نسبت به انجام آن اقدام فوری کنیم. از اولین اقداماتی که باید در جهت درمان غلظت خون انجام دهیم، ترک سیگار است. اما چگونه ترک سیگار می تواند به کاهش غلظت خون کمک کند؟ بدیهی است، زمانی که تاثیر سیگار بر غلظت خون مستقیم می‌باشد، ترک آن نیز سبب کاهش غلظت خون و درمان در دراز مدت می‌شود، اما مشکل اینجاست که، رفع غلظت خون در این شرایط، چند ماه طول می‌کشد و روند طولانی را دارد. پس برای اینکه زودتر به کاهش غلظت خون و درمان دست پیدا کنیم، می‌توانیم از روش‌های جدید و سریع‌تر، مانند فلبوتومی، کمک بگیریم.

درمان غلظت خون با فلبوتومی

به جز تاثیر ترک سیگار بر روند بهبودی، یکی از بهترین راه ها برای درمان غلظت خون در افراد سیگاری، استفاده از فلبوتومی یا فصد سرم است. درمان غلظت خون با فصد، یکی از جدیدترین روش‌های درمان غلظت خون است که به تازگی وارد ایران شده و مزایای زیادی را با خود به همراه دارد. در روش فلبوتومی، درمان غلظت خون به بهترین شیوه‌ی ممکن اتفاق می‌افتد، به این صورت که هنگامی که از یک دست عملیات خونگیری اتفاق می‌افتد، همزمان به دست دیگر مقادیری سرم وارد می‌شود و به همین علت، بدن در طول انجام این کار متوجه از دست دادن خون نمی‌شود. این عمل، به خارج شدن سموم از بدن با فصدخون مدرن کمک می‌کند و درمان غلظت خون بدون بازگشت را برای شما به همراه دارد، به شرطی که سیگار بعد از فصد خون ترک شود!

درمان غلظت خون با فلبوتومی

مرکز ایران فصد، یکی از اولین مراکزی است که خدمات فلبوتومی را به شیوه‌ای کاملا مدرن و پیشرفته، با استفاده از بهترین لوازم با استاندارد بالا، در اختیار بیماران قرار می‌دهد. برای اطلاع از خدمات فصد خون با سرم در این مرکز، روی این لینک کلیک کرده و مقاله را مطالعه کنید.

سخن پایانی

مصرف سیگار با توجه به مواد موجود در آن، می‌تواند سبب ابتلا به غلظت خون در افراد شود و این غلظت خون، تبعات ناخوشایندی را برای این افراد در پی دارد. با توجه به این عوارض و تاثیر سیگار بر غلظت خون، بسیار مهم است که در اسرع وقت نسبت به درمان آن اقدام کنیم. فلبوتومی یا فصد سرم، یکی از جدیدترین و بی عارضه ترین روش های درمان غلظت خون می‌باشد که در ایران و در مرکز ایران فصد، به صورت تخصصی صورت می‌پذیرد.

منابع: scivisionpub.com

اشتراک گذاری در:

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد *